Circular No.परिपत्र सं. |
Monthमहीना |
Subjectविषय
|
Acad-57/2022 |
MayMay |
Assessment and Evaluation Practices of the Board for the Session 2022-23
|
Acad-56/2022 |
MayMay |
Guidelines on Measures to Combat Ill Effects of the Heat Wave
|
Acad-55/2022 |
MayMay |
Formation of YUVA Tourism Clubs in CBSE Affiliated Schools
|
Acad-54/2022 |
MayMay |
National War Memorial: Performance by School Band Group – reg
|
Acad-53/2022 |
MayMay |
Training on Best Strategies from Remote, Blended and Hybrid Learning for School Leaders of affiliated Schools of CBSE
|
Acad-52/2022 |
MayMay |
Observing International Day of Yoga (IDY) on 21.06.2022
|
Acad-51/2022 |
AprilApril |
Extension of date of registration for second phase of training programmes to be conducted under Adolescent Peer Educators Leadership in Life Skills, Health and Wellbeing Programme
जीवन कौशल, स्वास्थ्य और कल्याण कार्यक्रम में किशोर पीयर एजुकेटर्स के नेतृत्व के अंतर्गत आयोजित किए जाने वाले प्रशिक्षण कार्यक्रमों के द्वितीय चरण के लिए पंजीकरण की तिथि विस्तार करने के संबंध में
|
Acad-50/2022 |
AprilApril |
Curriculum of Skill Subjects for the academic session 2022-23
शैक्षणिक सत्र 2022-23 हेतु कौशल विषयों का पाठ्यक्रम
|
Acad-49/2022 |
AprilApril |
Offering 'Design Thinking & Innovation' as a Skill Module to Middle school students
|
|
AprilApril |
Final Result of CBSE Expression Series on My Vision for India @ 100 Years
|
Acad-48/2022 |
AprilApril |
Secondary and Senior School Curriculum 2022-23
माध्यमिक और वरिष्ठ विद्यालय पाठ्यक्रम 2022-23
|
Acad-47/2022 |
AprilApril |
Pariksha Parv 4.0 by National Commission for Protection of Child Rights (NCPCR)
राष्ट्रीय बाल अधिकार संरक्षण आयोग (एनसीपीसीआर) द्वारा परीक्षा पर्व 4.0 के संबंध में
|
Acad-46/2022 |
AprilApril |
Ek Bharat Shreshtha Bharat - Bhasha Sangam Brochure
एक भारत श्रेष्ठ भारत - भाषा संगम विवरणिका
|
Acad-45/2022 |
AprilApril |
Adolescent Peer Educators Leadership in Life Skills, Health and Wellbeing Programme
जीवन कौशल, स्वास्थ्य और कल्याण कार्यक्रम में किशोर पीयर एजुकेटर्स नेतृत्व के संबंध में
|
Acad-44/2022 |
AprilApril |
Ganga-Quest (2022) – An Online National Quiz by Ministry of Jal Shakti and Tree Craze Foundation
गंगा-क्वेस्ट (2022) - जल शक्ति मंत्रालय और ट्री क्रेज फाउंडेशन द्वारा आयोजित की जाने वाली ऑनलाइन राष्ट्रीय प्रश्नोत्तरी के संबंध में
|
Acad-43/2022 |
MarchMarch |
YUVIKA - YUva VIgyani Karyakram (Young Scientist Programme)
युविका - युवा विज्ञान कार्यक्रम (युवा वैज्ञानिक कार्यक्रम)
|
Acad-42/2022 |
MarchMarch |
Training and Assessment for the Teachers Teaching Skill Course, Beauty and Wellness (grade 9th and 10th)
कौशल पाठ्यक्रम, सौंदर्य और कल्याण (ब्यूटी एंड वेलनेस) (कक्षा 9वीं और 10वीं) पढ़ाने वाले शिक्षकों के लिए प्रशिक्षण और मूल्यांकन
|
Acad-41/2022 |
MarchMarch |
Training and Assessment for the Teachers Teaching Skill Courses, Computer Applications & Typography and Shorthand (English)
कौशल पाठ्यक्रम,कंप्यूटर अनुप्रयोग और टाइपोग्राफी और आशुलिपि (अंग्रेजी) पढ़ाने वाले शिक्षकों के लिए प्रशिक्षण और मूल्यांकन
|
Acad-40/2022 |
MarchMarch |
Strengthening of Sahodaya Movement
सहोदय आंदोलन के सुदृढ़ीकरण के संबंध में
|
Acad-39/2022 |
MarchMarch |
CBSE EXPRESSION SERIES on 'National War Memorial'
'राष्ट्रीय युद्ध स्मारक' पर सीबीएसई अभिव्यक्ति श्रृंखला
|
Acad-38/2022 |
MarchMarch |
Setting up of 'Skill Hubs' in CBSE affiliated schools under the Skill Hub Initiative under PMKVY 3.0 scheme
पीएमकेवीवाई 3.0 योजना के अंतर्गत कौशल केंद्र उपक्रमण के तहत सीबीएसई से संबद्ध स्कूलों में 'कौशल केंद्र' की स्थापना
|
Acad-37/2022 |
MarchMarch |
The Atal Tinkering Lab (ATL) Marathon 2021-2022 - Brochure
अटल टिंकरिंग लैब (एटीएल) मैराथन 2021-2022 - Brochure
|
Acad-36/2022 |
MarchMarch |
Smart India Hackathon (SIH) Junior 2022
स्मार्ट इंडिया हैकाथॉन (एसआईएच) जूनियर 2022 - के संबंध में
|
Acad-35/2022 |
MarchMarch |
Posters on NIPUN Bharat Lakshyas from Balvatika to Grade 3
बालवाटिका से कक्षा तीसरी तक निपुण भारत लक्ष्य पर पोस्टर
|
Acad-34/2022 |
MarchMarch |
International Women's Day
अंतर्राष्ट्रीय महिला दिवस के संबंध में
|
Acad-33/2022 |
MarchMarch |
Mental Health and Well-being Survey
|
Acad-32/2022 |
MarchMarch |
CSIR Innovation Award for School Children (2022)
स्कूली बच्चों के लिए सीएसआईआर इनोवेशन अवार्ड (2022) के संबंध में
|
Acad-31/2022 |
MarchMarch |
National War Memorial, India Gate, New Delhi
राष्ट्रीय युद्ध स्मारक, इंडिया गेट, नई दिल्ली की यात्रा के संबंध में
|
Acad-30/2022 |
MarchMarch |
Training and Assessment for the teachers teaching Skill courses, Office Procedures and Practices and Shorthand (Hindi).
|
Acad-29/2022 |
FebruaryFebruary |
‘Saksham’ National Competition 2021-22: Essay, Painting & Quiz to promote
awareness on Conservation of Petroleum Products to young bright minds
|
Acad-28/2022 |
FebruaryFebruary |
Election Commission of India's National Voter's Awareness Contest
|
Acad-27/2022 |
FebruaryFebruary |
CBSE Storytelling Competition- 2022
|
Acad-26/2022 |
FebruaryFebruary |
Suggestive Activities Calendar for FIT India Movement (March 2022 – Feb 2023)
|
Acad-25/2022 |
FebruaryFebruary |
Introduction of Sanskrit (Code No.119) and English (Code No. 101) at the second level for classes IX-X from the academic session 2022-23.
|
Acad-24/2022 |
FebruaryFebruary |
Training of Fashion Studies Teachers
|
Acad-23/2022 |
FebruaryFebruary |
Celebration of ‘Matribhasha Diwas’ (Mother Language day) on 21.02.2022
|
Acad-22/2022 |
FebruaryFebruary |
World Heritage Volunteers 2022 Campaign
|
Acad-21/2022 |
FebruaryFebruary |
Training on “Hybrid Learning" teachers Schools of CBSE
|
Acad-20/2022 |
FebruaryFebruary |
Principals’ / Teachers’ Consultation for CBSE Learning Standards Frameworks of Classes IX-X
कक्षा IX-Xके सीबीएसई अधिगम मानक ढांचे के लिए प्राध्यापकों/शिक्षकों का परामर्श
|
Acad-19B/2022 |
FebruaryFebruary |
CSIR Innovation Award for School Children (CIASC 2022)
स्कूली बच्चों के लिए सीएसआईआर इनोवेशन अवार्ड (सीबीएसई) के सम्बन्ध में
|
Acad-19A/2022 |
FebruaryFebruary |
Jigyasa Vigyan Mahotsav 2022
जिज्ञासा विज्ञान महोत्सव 2022 के सम्बन्ध में
|
Acad-18/2022 |
FebruaryFebruary |
Free Online Teachers’ Training Programme on ‘Conducive Learning Environment’.
|
Acad-17/2022 |
FebruaryFebruary |
Submission of details of Art-Integrated Project at KALASETU Portal
|
Acad-16/2022 |
Januaryजनवरी |
Heritage India Quiz: 2021-22
हेरिटेज इंडिया प्रश्नोत्तरी: 2021-22
|
Acad-15/2022 |
Januaryजनवरी |
Registration of PE Teachers for SAI LNCPE Foundation Level Training Program
|
Acad-14/2022 |
Januaryजनवरी |
Swachh Vidyalaya Puraskar (SVP) 2021-22
|
Acad-12/2022 |
Januaryजनवरी |
Inviting Citizen Registrations for Watching Live Streaming of Republic Day Parade and Beating Retreat Ceremony 2022
|
Acad-11/2022 |
Januaryजनवरी |
Training of teachers teaching ‘Multi Skill Foundation Course’ at Secondary Level
|
Acad-10/2022 |
Januaryजनवरी |
Principals'/Teachers' Consultation for CBSE Learning Standards Frameworks of Classes IX-X
|
Acad-09/2022 |
Januaryजनवरी |
Standard Operating Procedure (SOP) for Republic Day Celebrations in all the schools of the country, 2022
|
Acad-08/2022 |
Januaryजनवरी |
CBSE Science Challenge - 2021-22
सीबीएसई विज्ञान चुनौती-2021-22
|
Acad-07/2022 |
Januaryजनवरी |
Sample Question Papers for Term II Examination of Classes X and XII for the session 2021-22
|
Acad-06/2022 |
Januaryजनवरी |
E-pledge against drugs
नशीले पदार्थों के खिलाफ ई-प्रतिज्ञा के संबंध में
|
Acad-13/2022 |
Januaryजनवरी |
New Year Greetings 2022!- from Chairman, CBSE
|
Acad-05/2022 |
Januaryजनवरी |
CBSE EXPRESSION SERIES on ‘My Vision for India @100 years’
'भारत के लिए मेरा विज़न@100 वर्ष' पर सीबीएसई अभिव्यक्ति श्रंखला
|
Acad-04/2022 |
Januaryजनवरी |
“National Youth Day” and “Birth Anniversary of Swami Vivekananda”
"राष्ट्रीय युवा दिवस" और "स्वामी विवेकानंद की जयंती" के सम्बन्ध में
|
Acad-03/2022 |
Januaryजनवरी |
Inviting entries for the 26th All India Children's Educational Audio-Video Festival (AICEAVF)
26वें अखिल भारतीय बाल शिक्षा ऑडियो-वीडियो महोत्सव (एआईसीईएवीएफ) हेतु प्रविष्टियां आमंत्रित करने के
संबंध में
|
Acad-02/2022 |
Januaryजनवरी |
Public Outreach Programme: e-pledge against drugs
जनसंपर्क कार्यक्रम: नशीली दवाओं के खिलाफ ई-प्रतिज्ञा के संबंध में
|
Acad-01/2022 |
Januaryजनवरी |
Promoting and Sustaining Appropriate Hand Hygiene Behaviour Among Children
बच्चों के बीच उचित हाथ स्वच्छता व्यवहार को बढावा देने और बनाए रखने के सम्बन्ध में
|